
Maria Österlund
Kundtjänstmedarbetare – MarknadVilken roll har du på Dream?
Jag jobbar på Kundtjänst, som är en fristående del utav vår Marknadsavdelning som har hand om våra kunder. Här hanterar vi ärenden från våra kunders slutkonsumenter. Det innebär bland annat att vi hjälper slutkunderna på mail och telefon.
Hur länge har du jobbat på Dream?
Jag har jobbat på Dream sedan 2020.
Vem är du?
Jag är uppvuxen i Jönköping tillsammans med min mamma, pappa och lillasyster. Jag är en väldigt familjekär person så på min lediga tid umgås jag mycket med dem eller hittar på saker med mina vänner. Får jag tid över bakar jag gärna eller kollar på min favoritserie Friends.
Vad är det bästa med att jobba på Kundtjänsten på Dream?
Det bästa med kundtjänsten är variationen på mitt arbete samt mina kollegor. Vi har väldigt roligt på jobbet, vilket är viktigt för mig!
Vilken är den största utmaningen med tjänsten?
När man börjar hos oss är den största utmaningen att lära sig allt om samtliga kunder. Vi har dagsläget flera olika kunder som valt att ha sin kundtjänst hos oss, och ingen är den andra lik. Men efter bara ett kort tag är även detta det roligaste då en dag på jobbet aldrig blir enformig, utan det är alltid nya saker på G.
Hur är det att arbeta på din avdelning?
Vi har en väldigt lättsam stämning med högt i tak! Variationen bland våra kunder gör att ingen dag är den andra lik. Ena minuten kan du sitta med produktfrågor medan du andra minuten kan hantera ett borttappat paket eller en reklamation.
Vår avdelning utgår ifrån Habo, så extra spännande är att vi hanterar kundtjänsten åt många av våra kunder som har lager på något av våra andra siter. Det ställer höga krav på produktkunskap av oss, och att vi håller en tät dialog med både kollegor på den siten och våra kunder.
En stor fördel med vår avdelning är att vi sitter i ett öppet kontorslandskap. Detta är inte bara bra för nya kollegor, utan också för stämningen!